Per poder treballar amb ordre i claredat amb un equip de persones no hi ha millor eina que l'Slack. En aquest vídeo d'una hora t'expliquem les principals eines i avantatges.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Definició
Resultat de causar un determinat impacte, convèncer i influir en els altres, per tal de guanyar opinions, decisions i actuacions necessàries per assolir els objectius de treball assignats, actuant sempre amb respecte pels principis ètics i els valors de la professió i de la funció pública.
La competencia implica ...
Comprendre el comportament humà: calcular anticipadament l'impacte de les paraules i les accions d'un mateix. Dominar els elements comunicatius, verbals i no verbals, que es produeixen en una situació comunicativa i relacional.
Actituds que afavoreixen la persuasió i la influència: flexibilitat i adaptabilitat, energia i tenacitat.
Elements clau en la persuasió directa: dades, argumentacions i exposicions. Presentació de la informació, eines de visualització i infografies.
Estratègia persuasiva.
Autocontrol emocional i capacitat empàtica.
Tècniques de negociació. Tècniques de presentacions orals. Parlar en públic. Oratòria.
La xarxa professional de contactes com element d'influència.
Nivells
· Fa que les persones comprenguin les característiques principals d'un projecte.
· Utilitza correctament els elements d'imatge corporativa.
· Identifica clarament els arguments de dues parts en conflicte.
· Prepara documentació bàsica per abordar un contacte amb un proveïdor, la resolució d'un cas, una entrevista, etc., de poc impacte.
· Realitza presentacions o defenses sòlides basades en dades, documentació, antecedents, etc., que ha analitzat curosament.
· Adapta les seves argumentacions als interessos i les motivacions del seu interlocutor, i en sap interpretar correctament les reaccions a la seva actuació.
· Es prepara amb antelació diferents tipus de respostes davant de les possibles dificultats o reaccions que preveu que tindrà el seu interlocutor respecte de les seves argumentacions.
· Aborda amb èxit (amb rapidesa i baixa conflictivitat) la remodelació organitzativa dels serveis i equips d'una gerència o gran àrea de l'ajuntament, quan aquesta té impacte en el conjunt dels processos de treball, la distribució física i l'estatus i responsabilitat de les persones.
· Adapta els objectius i les estratègies en funció dels resultats parcials d'una negociació.
· Arriba a acords de col·laboració (guanyar-guanyar) amb altres institucions o administracions públiques i privades.
· Arriba a consensos beneficiosos per a totes dues parts realitzant concessions i desbloquejant situacions crítiques en negociacions complexes.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2267.jpg
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2193.jpg
Les formacions o reunions virtuals requereixen d'uns coneixements bàsics dels docents i participants per afavorir la comunicació verbal a través de la càmera. En 2 minuts es destaquen els aspectes més importants a tenir en compte.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2191.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes clau per poder conduir una reunió virtual satisfactòriament: què cal fer abans? que tenir en compte durant? què cal fer després? Diverses orientacions per a una major eficiència.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2235.jpg
Per fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2216.jpg
Les preguntes són claus per tal de fer un bon acompanyament en els equips de treball. En 2 minuts tens alguns aspectes clau a tenir en compte.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2337.jpg
Les reunions virtuals han passat de ser una solució a un problema. La gent es queixa perquè són avorrides o innecessàries. Aprèn a ser més eficient en la conducció de reunions en línia a través d'aquest vídeo.
Col·lecció 1 hora, 1 habilitat. Edició 2021.
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF176071.jpg
Un any després de la tragèdia provocada per la DANA a València on van morir més de 200 persones, la Patricia Delgado, responsable de Recursos Humans de Paiporta i secretària accidental durant la DANA, ens en parla. En aquesta Conversa formativa es detalla com va ser la gestió municipal de la crisi en el municipi amb més víctimes mortals.
Episodi 2 de la temporada 2025-2026 de la col·lecció "Converses Formatives" de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF176072.jpg
Un any després de la tragèdia provocada per la DANA a València on van morir més de 200 persones, la Patricia Delgado, responsable de Recursos Humans de Paiporta i secretària accidental durant la DANA, ens en parla. En aquesta Conversa formativa es detalla com va ser la gestió municipal de la crisi en el municipi amb més víctimes mortals.
Episodi 2 de la temporada 2025-2026 de la col·lecció "Converses Formatives" de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2218.jpg
Informar de canvis requereix d'una sèrie de passes que faciliten la comprensió i distribució d'allò que s'ha volgut comunicar. En 2' el vídeo et dóna instruccions de com fer-ho.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2327.jpg
En 2' et donem alguns trucs per poder captar l'atenció dels teus oients en una presentació oral.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2190.jpg
Vídeo de 2 minuts on es mostra els aspectes claus a tenir en compte per aconseguir una reunió virtual exitosa: tecnologia, imatge, comunicació, actitud. Algunes pautes bàsiques que milloraran l'experiència.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2230.jpg
Com reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2138.jpg
Convocar i planificar una reunió, un cop es té clar que cal fer-ne una i haver fixat els objectius, comporta decidir qui convoca, qui assistirà i el lloc on es realitzarà. Així mateix, en un segon moment s'ha de preveure quins materials haurien de rebre els assistents i en quin moment es repartiran.
Cada reunió és única i irrepetible i l'èxit dependrà, en gran mesura: de la idoneïtat dels objectius que s'estableixin, del temps que s'hi destini i de les habilitats del facilitador i el líder per dirigir-la.
El recurs pretén ser una eina que acompanyi en la preparació idònia de les reunions.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF182837.jpg
En aquesta conversa amb en Xesco Espar explorem eines i perspectives per impulsar els equips mitjançant el lideratge conscient, la gestió emocional i els hàbits que afavoreixen el rendiment, la col·laboració i l¿excel·lència continuada.
Episodi 3 de la temporada 2025-2026 de la col·lecció "Converses Formatives" de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF182838.jpg
En aquesta conversa amb en Xesco Espar explorem eines i perspectives per impulsar els equips mitjançant el lideratge conscient, la gestió emocional i els hàbits que afavoreixen el rendiment, la col·laboració i l¿excel·lència continuada.
Episodi 3 de la temporada 2025-2026 de la col·lecció "Converses Formatives" de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2336.jpg
El treball col·laboratiu requereix d'una sèrie d'habilitats que cal conèixer i entrenar. Lluny de ser una mera aplicació d'una sèrie d'eines digitals, cal desenvolupar una sèrie de competències personals i afavorir una estructura de l'organització que el permetin. Entendre alguns conceptes i aprendre algunes tècniques poden ajudar-nos a fer un treball col·laboratiu real, i deixi de ser un eslògan o una declaració de bones intencions.
Col·lecció 'Síntesis de formació' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2242.jpg
Les dinàmiques de treball han evolucionat en els últims temps. Moltes organitzacions s'han vist obligades a implantar un model de teletreball i això, malgrat els seus avantatges, dificulta l'organització del treball.
És per això que resulta crucial aprendre a elaborar un informe post-reunió i realitzar el seguiment de les tasques i objectius acordats.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2460.jpg
Saber dir "no" no és senzill però sí és necessari. En 2' et suggerim algunes idees per a aconseguir-ho.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF175054.jpg
En aquesta conversa formativa amb Edurne Pasaban, alpinista i primera dona del món a coronar els catorze vuitmils, explorem com les seves experiències extremes a les muntanyes poden inspirar lideratges més humans, col·laboratius i resilients en entorns professionals i vitals. Una reflexió profunda sobre el valor del treball en equip, la gestió de les emocions i la importància de mantenir l'equilibri entre l'ambició i el benestar personal.
Episodi 1 de la temporada 2025-2026 de la col·lecció "Converses Formatives" de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF175055.jpg
En aquesta conversa formativa amb Edurne Pasaban, alpinista i primera dona del món a coronar els catorze vuitmils, explorem com les seves experiències extremes a les muntanyes poden inspirar lideratges més humans, col·laboratius i resilients en entorns professionals i vitals. Una reflexió profunda sobre el valor del treball en equip, la gestió de les emocions i la importància de mantenir l'equilibri entre l'ambició i el benestar personal.
Episodi 1 de la temporada 2025-2026 de la col·lecció "Converses Formatives" de la Direcció de Serveis de Formació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2481.jpg
La motivació és un procés voluntari que implica dur a terme una tasca o assolir un objectiu. És una activació d'energia que depèn de la pròpia persona però també de l'entorn que l'envolta. Per tant, hi intervenen factors interns i factors externs.
Les persones que lideren persones i tenen equips sota la seva responsabilitat, necessiten entendre com funcionem les persones i conèixer quines son les fonts de motivació individual. Cal acceptar que tots som diferents i que no a tots ens motiva el mateix, i que el que ens motiva avui probablement no sigui el que ens motivarà demà.
Col·lecció 'Síntesis de formació' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2192.jpg
Per convocar una reunió virtual cal tenir en compte alguns factors que la faran més efectiva. En aquest vídeo, en menys de 2 minuts es presenten algunes recomenacions de com aconseguir-ho.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020
Trucs del teletreball
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2334.jpg
La videopíndola ofereix diverses idees per poder activar un equip de treball.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2022
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2718.jpg
El treball en equip és més important que mai. En un entorn cada cop més globalitzat i complex, les organitzacions han de ser capaces d'adaptar-se ràpidament als canvis i afrontar nous desafiaments. Hem de superar les eines de l'organització del treball, molt enfocades al concepte 'mecanicista' de l'organització, i centrar-nos en aquelles pràctiques i actituds del que ha de ser una organització com a sistema.
Col·lecció 'Síntesis de formació' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2466.jpg
Tens un equip nou on la gent no es coneix?Has de dinamitzar reunió d'equip i ningú hi participa?
En 2' et donem algunes idees per aconseguir dinamitzar aquestes situacions.
Col·lecció 'Videopíndoles d'aprenentatge' de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2023
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF172444.jpg
Impulsar el treball en equip mitjançant la millora de les relacions interpersonals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13292.jpg
· Impulsar el treball en equip mitjançant la millora de les relacions interpersonals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF162716.jpg
· Desenvolupar competències per treballar amb equips multigeneracionals, promovent la col·laboració, la innovació i el creixement organitzacional mitjançant la comprensió i aprofitament de les diferents perspectives generacionals.
· Identificar i comprendre les característiques distintives i aportacions de cada generació en l'entorn laboral, des dels baby-boomers fins a la generació Z.
· Implementar estratègies de comunicació i col·laboració adaptades a les preferències i necessitats de cada grup generacional.
· Dissenyar i aplicar sistemes de reconeixement, feedback i desenvolupament professional que responguin a les diferents expectatives generacionals.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF11333.jpg
En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
1. Aprofundir en els aspectes clau vinculats al treball col·laboratiu entès com a canvi cultural.
2. Fer una revisió a nivell personal de tots els aspectes que influeixen en la qualitat del treball col·laboratiu.
3. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu, tant a nivell personal com d'equips de treball.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF12576.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs a elaborar un informe post-reunió i realitzar el seguiment de les tasques i objectius acordats.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13030.jpg
Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs una metodologia fàcil i entenedora que et permeti afrontar amb garanties els conflictes que es generen, en especial, en l'ambient laboral.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF172618.jpg
1. Aprofundir en els aspectes clau vinculats al treball col·laboratiu entès com a canvi cultural.
2. Fer una revisió a nivell personal de tots els aspectes que influeixen en la qualitat del treball col·laboratiu.
3. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu, tant a nivell personal com d'equips de treball.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF172627.jpg
1. Aprofundir en els aspectes clau vinculats al treball col·laboratiu entès com a canvi cultural.
2. Fer una revisió a nivell personal de tots els aspectes que influeixen en la qualitat del treball col·laboratiu.
3. Utilitzar instruments i eines que afavoreixen el treball col·laboratiu, tant a nivell personal com d'equips de treball.