-
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171476.jpg
L'abordatge de situacions de conflicte en el marc de l'acompanyament a les famílies implica un reconeixement de les realitats emocionals presents en la relació família-centre. La relació entre el centre i les famílies pot esdevenir conflictiva en alguns moments. Cal reconèixer que el conflicte és una realitat present que necessita ser escomesa des de múltiples perspectives.
Aquest destil·lat aporta recursos per enfortir el paper que juguen els centres d'educació especial municipals en l'acompanyament a les famílies en el marc de les escoles d'educació especial.La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171478.jpg
Aquest destil·lat pretén ser un recull de conceptes clau, estratègies i reflexions per poder teixir aliances amb els centres escolars i incidir de manera proactiva des dels municipis, en la cocreació d'ecosistemes educatius locals on treballar de forma col·laborativa per reduir les desigualtats actuals i aportar oportunitats educatives a tothom.
La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF174473.jpg
Resum del Cicle de converses directives 2024-25.
Inclou passatges de les entrevistes amb els següents convidats:
Manuela Carmena
Rafael Jiménez Asensio
Víctor Almonacid
José Antonio Marina
Iñaki Gabilondo
Anna Forés
Joan Subirats
Ingrid Guardiola
Laia ClaverolColeccióConverses FormativesTipus de recursEntrevistaFormatÀudioNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF174474.jpg
Resum del Cicle de converses directives 2024-25.
Inclou passatges de les entrevistes amb els següents convidats:
Manuela Carmena
Rafael Jiménez Asensio
Víctor Almonacid
José Antonio Marina
Iñaki Gabilondo
Anna Forés
Joan Subirats
Ingrid Guardiola
Laia ClaverolColeccióConverses FormativesTipus de recursEntrevistaFormatVídeoNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171473.jpg
La prevenció de l'absentisme i de l'abandonament educatiu és clau per a la millora de les oportunitats educatives d'infants i joves i per reduir el risc de reproducció de la pobresa i la desigualtat social. Un dels àmbits fonamentals per a la seva prevenció és, sens dubte, el treball amb famílies. Aquest treball s'ha d'emmarcar dins d'una perspectiva de l'acompanyament a l'educació i a les transicions educatives d'infants i joves.
Aquest Destil·lat desplega un conjunt d'eines per treballar amb les famílies amb l'objectiu de prevenir l'absentisme escolar.La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171484.jpg
Aquest treball identifica sintèticament les novetats que el nou decret d'admissió introdueix en el nostre marc normatiu i els avenços que l'aplicació està possibilitant en relació amb la reducció de la segregació escolar. També determina el camp d'actuació dels ajuntaments derivat del nou decret, i, finalment, ofereix unes reflexions sobre les prioritats dels ens locals en relació amb les polítiques en favor de l'escolarització equilibrada.
La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171472.jpg
Els ambients d'aprenentatge suposen una manera de treballar que implica una alternativa a d'altres metodologies i que està molt en sintonia amb una determinada forma d'entendre l'educació i l'aprenentatge en la primera infància.
Aquest destil·lat aprofundeix en el marc conceptual que sosté i corrobora el treball per ambients d'aprenentatge a l'escola bressol, i alhora aporta mecanismes per implantar-lo i desenvolupar-lo.La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171469.jpg
Aquest document planteja les conductes disruptives a l'aula, com totes les activitats i esdeveniments que es produeixen en entorns educatius, com un element de treball, de reflexió, d'aprenentatge i de creixement. En aquest sentit, el Destil·lat aborda els recursos intensius i addicionals indispensables per poder establir relacions d'acompanyament i vincle en el procés d'ensenyament i aprenentatge de l'alumnat que presenta més dificultats. Aquests recursos també poden proporcionar un gran servei a les aules ordinàries, que esdevenen, aleshores, universals.
La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171477.jpg
La coeducació no és una moda o tendència, optativa o voluntària, sinó un precepte legal que apareix en diverses normatives internacionals, europees, estatals i territorials, i que consisteix en l'aplicació de l'enfocament de gènere a l'educació, amb l'objectiu principal d'assolir la igualtat d'oportunitats, de tracte i de condicions per a noies i nois. És a dir, assolir l'equivalència i l'equipotència entre dones i homes.
Aquest Destil·lat ofereix diferents propostes d'accions educatives emmarcades en els àmbits de treball a les escoles municipals de persones adultes.La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171466.jpg
La coeducació és una proposta pedagògica que vol donar resposta a les desigualtats de gènere presents a la nostra societat, així com al conjunt de formes de violència derivades pel sistema sexe-gènere. Coeducar a l'escola bressol vol dir crear espais cuidats i segurs on cada infant trobi propostes i recursos per desenvolupar-se, des de la pròpia individualitat i la manera en què es va construint per ser com vulgui ser.
Aquest Destil·lat planteja la coeducació com a proposta pedagògica i proposa àmbits de treball i eines per aplicar-la a l'escola bressol.ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171470.jpg
El concepte de coeducació ha anat evolucionant al llarg dels anys en paral·lel als avenços dels feminismes; coeducar o tenir una perspectiva feminista de l'educació vol dir tenir un compromís amb la no-discriminació i la lluita per a la igualtat d'oportunitats. Cada cop són més els municipis, els centres educatius i les organitzacions de la comunitat educativa que s'interessen per aquesta perspectiva amb la voluntat de posar en pràctica accions i projectes que promoguin la igualtat i la lluita contra les violències masclistes.
Aquest Destil·lat sintetitza les bases del treball coeducatiu i mostra una visió del potencial transformador d'aquesta perspectiva, alhora que planteja propostes per que els municipis puguin començar a planificar les seves accions.La col·lecció Destil·lats d'Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d'Educació en un format sintètic i visual.
ColeccióDestil·lats d'EducacióTipus de recursManualFormatPDFNOUResource new untilNou -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF171481.jpg
La coeducació en un sentit ampli és un dels principals motors del sistema educatiu, ja que afecta la formació integral i la vida de les futures generacions. És cabdal la incorporació de la en el desenvolupament de les polítiques educatives locals, entenent que la ciutat feminista és una condició imprescindible per assolir l'equitat.
Aquest Destil·lat ofereix a les persones electes i a càrrecs directius municipals amb responsabil·litats en l'àmbit de l'educació diferents propostes per implementar estratègies coeducatives des dels ajuntaments.
La col·lecció Guies de política educativa local ofereix uns materials breus de consulta sobre l'aplicació de les polítiques educatives en l'àmbit municipal.
ColeccióGuies de política educativa localTipus de recursGuia de projecte o serveiFormatPDFNOUResource new untilNou