Visió estratègica local
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Identificar tendències de futur que hi ha a l'entorn i les seves oportunitats, adoptant decisions (pressupostàries, organitzatives, tècniques, etc.) que permetin a l'ajuntament anticipar-se i preparar-se millor per a nous escenaris.
La competencia implica ...
Elements clau en els diagnòstics organitzatius.
Funcionament sistèmic de les administracions locals.
Factors globals i interdependències que defineixen l'establiment de polítiques i l'agenda del govern municipal.
Generació d'escenaris futurs avançant-se als esdeveniments.
Gestió estratègica de la xarxa de relacions de l'ajuntament.
Estudis de perspectiva organitzativa: concepte, finalitat i procés.
Funcionament sistèmic de les administracions locals.
Factors globals i interdependències que defineixen l'establiment de polítiques i l'agenda del govern municipal.
Generació d'escenaris futurs avançant-se als esdeveniments.
Gestió estratègica de la xarxa de relacions de l'ajuntament.
Estudis de perspectiva organitzativa: concepte, finalitat i procés.
Nivells
Description
Posa en pràctica les directrius estratègiques de la institució orientant la seva unitat cap a l'assoliment dels objectius establerts.
Level
1
Tasks
· Té clara la missió i la visió de la seva organització i com es tradueixen en les línies, els programes i serveis de la seva unitat organitzativa.
· Informa els seus col·laboradors sobre els objectius generals de la seva unitat organitzativa en relació a la institució.
· Té en compte en els seus plans d'acció els objectius generals de la institució.
· Sap mantenir la discreció amb la informació que pot comprometre l'estratègia de la institució.
· Informa els seus col·laboradors sobre els objectius generals de la seva unitat organitzativa en relació a la institució.
· Té en compte en els seus plans d'acció els objectius generals de la institució.
· Sap mantenir la discreció amb la informació que pot comprometre l'estratègia de la institució.
Description
Participa en la definició del pla estratègic de la seva unitat organitzativa, el seu departament o el seu equip de treball.
Level
2
Tasks
· Coneix en profunditat l'organització i el seu entorn organitzatiu i professional.
· Té una visió global de com la seva unitat es relaciona amb altres unitats de l'ajuntament amb les quals té relació.
· Valora l'impacte organitzatiu d'una proposta o d'un projecte.
· Davant del grup, assumeix com a pròpies les directrius estratègiques de la institució tot i que no sempre hi estigui d'acord.
· Té una visió global de com la seva unitat es relaciona amb altres unitats de l'ajuntament amb les quals té relació.
· Valora l'impacte organitzatiu d'una proposta o d'un projecte.
· Davant del grup, assumeix com a pròpies les directrius estratègiques de la institució tot i que no sempre hi estigui d'acord.
Description
Defineix noves línies d'actuació per a la seva àrea, el seu servei, etc., anticipant-se a les necessitats futures de l'organització en aquest àmbit.
Level
3
Tasks
· Pensa sistèmicament i estratègicament en analitzar el seu entorn, desenvolupant accions a curt i llarg termini.
· Descriu escenaris que faciliten la presa de decisions estratègiques i que promouen les accions de canvi.
· Contribueix en la formulació de polítiques i d'iniciatives estratègiques des de la seva àrea de responsabilitat.
· Tradueix l'ideari del govern municipal en propostes organitzatives, programes i serveis.
· Impulsa l'adhesió als valors de qualitat i servei.
· Té en compte la viabilitat organitzativa, econòmica, etc., de les línies que impulsa.
· Descriu escenaris que faciliten la presa de decisions estratègiques i que promouen les accions de canvi.
· Contribueix en la formulació de polítiques i d'iniciatives estratègiques des de la seva àrea de responsabilitat.
· Tradueix l'ideari del govern municipal en propostes organitzatives, programes i serveis.
· Impulsa l'adhesió als valors de qualitat i servei.
· Té en compte la viabilitat organitzativa, econòmica, etc., de les línies que impulsa.
Description
Defineix a mig o llarg termini situacions i escenaris futurs positius per a l'organització.
Level
4
Tasks
· Realitza anàlisis complexes que integren informació quantitativa i qualitativa de l'organització (tendències socials, econòmiques, etc.).
· Identifica els punts forts i febles de l'organització, així com les oportunitats i amenaces de l'entorn.
· Desenvolupa i posa en pràctica estratègies i aliances de col·laboració amb institucions, associacions i altres grups d'influència municipal.
· Identifica els punts forts i febles de l'organització, així com les oportunitats i amenaces de l'entorn.
· Desenvolupa i posa en pràctica estratègies i aliances de col·laboració amb institucions, associacions i altres grups d'influència municipal.
56 Recursos formatius
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació i màrqueting corporatiu
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Comunicació i màrqueting corporatiu
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Cooperació al desenvolupament
PDF
Direcció de Relacions Internacionals
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Formació a les organitzacions
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
3 Accions formatives del baf
Presencial
20.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Presencial
2.00 h
Servei d'Agenda 2030
Videoformació
2.00 h
Servei d'Agenda 2030