· Comprendre els principis bàsics d'accessibilitat web i els criteris WCAG 2.1, així com la seva aplicació en diferents suports digitals.
· Identificar i implementar bones pràctiques d'accessibilitat en imatges, textos, taules, vídeos i formularis per garantir una comunicació clara i inclusiva.
· Reconèixer la importància de la regulació en matèri d'accessibilitat i desenvolupar habilitats per adaptar documents i aplicacions a les necessitats de persones amb diversitat funcional.
Definició
Utilitzar de manera àgil i eficient les aplicacions bàsiques de tractament de la informació (text, dades, imatges, etc.) i les eines de comunicació en entorns digitals de treball (correu electrònic, dispositius electrònics, etc.), tenint en compte criteris d'identitat digital, de drets i deures en l'ús de dades i imatges, etc.
La competencia implica ...
Eines generalistes de tractament d'imatge digital (ús d'aplicacions bàsiques d'edició d'imatge, coneixements bàsics d'imatge digital, elaboració d'infografies, etc.)
Eines bàsiques de comunicació en l'entorn virtual (correu electrònic, entorn web, ús de dispositius electrònics, aplicacions genèriques de treball col·laboratiu.
Aplicatius bàsics de consulta i tractament de la informació geogràfica (elaboració de mapes temàtics, consultes i localitzadors, etc).
Eines bàsiques d'elaboració de materials formatius i informatius (formawiki, recursos per videotutorials, etc).
Nivells


· Oferir un servei d' atenció al públic de qualitat, amb una comunicació eficaç, una gestió adequada de les emocions i la capacitat de resoldre conflictes de manera professional.
· Millorar les habilitats de comunicació, tant verbals com no verbals, per optimitzar l'intercanvi d'informació amb la ciutadania.
· Desenvolupar tècniques d'autocura i gestió emocional per mantenir un comportament assertiu i professional en situacions d'atenció complexa o conflictes.

· Identificar, comprendre i gestionar els biaixos inconscients i les microagressions, promovent un entorn inclusiu i respectuós tant en l'àmbit personal com professional.
· Reconèixer els diferents tipus de biaixos i comprendre el seu impacte en la presa de decisions i les relacions interpersonals.
· Desenvolupar estratègies pràctiques per prevenir i abordar les microagressions, fomentant la comunicació assertiva i l'ús de protocols organitzatius efectius.

· Gestionar de manera eficaç el dol i la pèrdua d'un company/a de treball, promovent un entorn laboral de suport i resiliència.
· Desenvolupar estratègies d'afrontament i autocura per donar suport als treballadors i fomentar un ambient laboral saludable durant la gestió del dol.
· Capacitar els líders i equips de treball en la comunicació i la gestió de la pèrdua, respectant les diferències culturals i promovent el suport emocional entre companys.

· Conèixer en detall tots els aspectes que cal obserar en desplegar l'orientació a la dada.
· Identificar els passos a seguir per desplegar l'orientació a la dada en una organització.
· Conèixer els fonaments de la metodologia DAMA.

· Dominar les aplicacions (apps) i tècniques adients, amb un smartphone per produir vídeos d'excel·lent qualitat i equiparable a l'obtinguda amb un equip de gravació professional.
· Conèixer els aspectes tècnics que donaran als vídeos gravats i editats amb el mòbil un to professional. Aprofundiment en els diferents tipus de vídeos que es poden crear.
Practicar tècniques associades: entrevistes, testimonis, tutorials, vídeo en vertical, video-selfies... Tot amb l'objectiu d'elaborar peces amb qualitat professional, aptes tant per difondre a través de mitjans i xarxes socials com per satisfer les necessitats audiovisuals de la institució.

· Conèixer el context formal i social que impulsa el desenvolupament de l'accessibilitat.
· Disposar dels coneixements necessaris per detectar un document Word poc accessible.
· Aprendre a crear un document Word accessible.
· Aprendre a desar un Word accessible com a PDF guardant els paràmetres d'accessibilitat.

· Conèixer el marc normatiu de la IA que impacta en la prestació de serveis públics.
· Identificar els aspectes a regular derivats de l'ús de la IA.
· Identificar el model de governança de la IA.
· Identificar el tipus de tasques de supervisió i control a realitzar des de l'administració.
· Documentar i fer transparents els algoritmes d'IA.
· Identificar com detectar esbiaixos de la IA.
· Evolució dels llocs de treball a l'administració pública.

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els coneixements teòrics i pràctics que afavoreixin la ideació, el disseny i la creació d'un guió per a la correcta realització d'un videotutorial.

Aprèn i autoacredita't amb aquest recurs formatiu digital i responent un qüestionari d'avaluació.
Amb aquest recurs aprendràs els conceptes tècnics bàsics de les imatges digitals, els formats gràfics més utilitzats, el seu tractament segons les eines informàtiques.

· Conèixer els conceptes bàsics de la intel·ligència artificial generativa.
· Conèixer diversos usos de la IA generativa.
· Conèixer el funcionament de diferents eines que utilitzen IA.
· Entendre tant els avantatges com també els desafiaments ètics de la IA.

· Comprendre les definicions fonamentals de la IA.
· Reconèixer la història i l'evolució dels sistemes d'intel·ligència artificial.
· Entendre què és la IA generativa i com es pot utilitzar per crear contingut.
· Aprendre a formular preguntes que maximitzin l'eficàcia de la IA generativa.
· Explorar diferents eines d'IA disponibles i el seu ús potencial en diversos aspectes: imatges, àudio, vídeo, documents, presentacions.

· Comprendre les definicions fonamentals de la IA.
· Reconèixer la història i l'evolució dels sistemes d'intel·ligència artificial.
· Entendre què és la IA generativa i com es pot utilitzar per crear contingut.
· Aprendre a formular preguntes que maximitzin l'eficàcia de la IA generativa.
· Explorar diferents eines d'IA disponibles i el seu ús potencial en diversos aspectes: imatges, àudio, vídeo, documents, presentacions.

· Comprendre els conceptes generals de Microsoft 365 com a plataforma de productivitat, de comunicació i de col·laboració allotjada al núvol.
· Conèixer les principals eines de Microsoft 365 i les seves funcionalitats bàsiques.
· Familiaritzar-se amb les funcionalitats de col·laboració en línia de Microsoft 365, com Teams i OneDrive.

· Descobrir què és la intel·ligència artificial i com aplicar-la de manera professional.
· Identificar les 5 àrees de generació de continguts amb IA.
· Conèixer les plataformes d'intel·ligència artificial que lideren i acceleren la creació de continguts.
· Identificar les maneres d'aplicació de la IA al nostre dia a dia professional.

· Proporcionar una introducció a la intel·ligència artificial (IA) i a les diferents eines.
· Aprendre com funciona les diferents eines de la IA i com utilitzar-ho amb èxit en situacions professionals.
· Descobrir els seus possibles usos a l'administració pública.

Conèixer els conceptes bàsics relacionats amb el disseny digital: color, forma, tipografia, llenç, resolució,...
Identificar solucions i recursos que puguin ajudar-nos a desenvolupar dissenys digitals, segons l'objectiu i el canal.

Proporcionar els conceptes claus relacionats amb la fotografia digital.
Identificar solucions i recursos digitals que puguin ajudar-nos a millorar les nostres fotos o a modificar-les substancialment.
Donar pistes sobre les possibilitats que hi ha darrere dels programes de retoc digital.

Conèixer els conceptes bàsics relacionats amb el desenvolupament de gràfics i infografies.
Comprendre com funcionen les eines que tots els programes de disseny gràfic tenen en comú.
Identificar solucions i recursos que puguin ajudar-nos a desenvolupar dissenys gràfics, amb diferents objectius: paper, web i audiovisual.

· Comprendre els conceptes generals i avantatges de Microsoft OneDrive com a eina per l'emmagatzematge, l'organització i la compartició de documents i arxius en línia.
· Conèixer les principals funcionalitats de Microsoft OneDrive.

· Comprendre els conceptes generals i avantatges de Microsoft Teams com a eina de comunicació i col·laboració.
· Conèixer les principals funcionalitats de Microsoft Teams.

En acabar l'acció formativa, els participants seran capaços de:
· Conèixer què és la cura de continguts.
· Entendre per què i en quins moments ens pot ser útil la cura de continguts.
· Entendre el "mètode de les 4" per a curar continguts.
· Aplicar la cura de continguts a la nostra feina.

· Conèixer en format pràctic eines de visualització interactives, com Flourish i Canva, per fer més atractives i comunicar millor les teves dades del sector turístic.
· Aprendre les diferents opcions que ens ofereixen aquestes eines de visualització, com la personalització gràfica, la integració web, mòbil i els formats físics per a fer informes, memòries, presentacions o l'ús en xarxes socials.

· Aprofundir en l'ús de les eines SIG i l'anàlisi de dades geogràfiques.
· Conèixer les funcionalitats avançades del programari QGIS.
· Facilitar la gestió del territori mitjançant l'ús del SIG.
· Millorar la qualitat del treball relacionat amb la gestió del territori.

· Iniciar als usuaris en l'ús de les eines SIG (Sistemes d'Informació Geogràfica).
· Aprendre els procediments de visualització, anàlisis i gestió de dades geogràfiques.
· Facilitar la revisió de la informació geogràfica.
· Elaborar mapes temàtics.
· Millorar la qualitat del treball relacionat amb la gestió del territori.

Aprofundir en el coneixement de la xarxa social Instagram.
Conèixer les últimes novetats aparegudes i descobrir com tenir èxit en l'estratègia social.

Descobrir les plataformes d'intel·ligència artificial que lideren la generació de continguts per a entorns de comunicació digital.
Practicar tècniques pas a pas per a la creació de textos, imatges, vídeos i àudios sorprenents.
Saber com combinar diverses plataformes per estalviar temps i guanyar en efectivitat.
Conèixer exemples específics de peces de màrqueting digital generades amb IA.

· Avantatges i desavantatges de delegar la gestió de les xarxes socials
· Quins són els perfils implicats en la gestió de les xarxes socials i com definir els perfils que necessitem
· Com buscar proveïdors o col·laboradors i contractar-los
· Com incorporar proveïdors o col·laboradors a l'equip, organitzar-se i delegar.

· Aprendre a fer servir els elements fonamentals d'un full de càlcul.
· Adquirir uns certs trucs que ens permetran ser més productius i aconseguir millors resultats en la nostra operativa habitual.