Gestió del canvi i lideratge
Competències qualitatives de funció directiva
Definició
Acció de donar suport als canvis i les millores que poden plantejar-se en la seva àrea de responsabilitat o dins de l'organització, per millorar-ne els objectius i per generar il·lusió i compromís en implantar-los.
La competencia implica ...
Projectes de canvi a les administracions públiques: característiques i elements diferencials.
Rol del directiu o comandament en els processos de canvi.
Tipus de canvi a les organitzacions (missió - visió, models, estructura, processos, tecnologia i persones) i actuacions diferencials.
Elements claus dels processos de canvi: l'estratègia i la construcció d'aliances.
Competències directives i processos de canvi: la credibilitat, l'actuació ètica, la persuasió, la negociació, la gestió de la comunicació i de la informació, etc.
Gestió de les resistències en els processos de canvi.
Rol del directiu o comandament en els processos de canvi.
Tipus de canvi a les organitzacions (missió - visió, models, estructura, processos, tecnologia i persones) i actuacions diferencials.
Elements claus dels processos de canvi: l'estratègia i la construcció d'aliances.
Competències directives i processos de canvi: la credibilitat, l'actuació ètica, la persuasió, la negociació, la gestió de la comunicació i de la informació, etc.
Gestió de les resistències en els processos de canvi.
Nivells
Description
Accepta i comprèn les necessitats de canvi en l'organització i les adapta gradualment a la seva unitat organitzativa o al seu equip de treball.
Level
1
Tasks
· Porta a terme accions per explicar el canvi als seus col·laboradors.
· Aporta dades, documentació, etc., per fonamentar la necessitat o la proposta de canvi.
· Fa que els seus col·laboradors actuïn d'acord amb els nous plantejaments i valors.
· Aporta dades, documentació, etc., per fonamentar la necessitat o la proposta de canvi.
· Fa que els seus col·laboradors actuïn d'acord amb els nous plantejaments i valors.
Description
Defineix i lidera canvis que facilitin l'adaptació de l'organització a noves situacions (estructurals, normatives, etc.) o demandes de la ciutadania, i evita els impactes negatius en el rendiment i el clima de treball.
Level
3
Tasks
· Coneix els resultats que els canvis proposats han tingut en organitzacions públiques o privades similars a la seva.
· Analitza les resistències al canvi i les gestiona correctament.
· Planifica i desenvolupa accions especialment pensades per facilitar el canvi: per definir-lo, per comunicar-lo, per capacitar els seus col·laboradors, etc.
· Preveu futurs problemes o resistències al canvi plantejat i desenvolupa un conjunt d'accions per minimitzar-los.
· Defineix un sistema de seguiment i valoració dels canvis implantats.
· Analitza les resistències al canvi i les gestiona correctament.
· Planifica i desenvolupa accions especialment pensades per facilitar el canvi: per definir-lo, per comunicar-lo, per capacitar els seus col·laboradors, etc.
· Preveu futurs problemes o resistències al canvi plantejat i desenvolupa un conjunt d'accions per minimitzar-los.
· Defineix un sistema de seguiment i valoració dels canvis implantats.
Description
Impulsa i dóna suport als processos de canvi organitzatiu dins la seva àrea de responsabilitat; dedica temps i esforç personal en implementar-los.
Level
2
Tasks
· Transmet als seus col·laboradors una visió positiva sobre el canvi.
· Participa activament en les comissions i els equips de treball creats a l'efecte.
· Aporta recursos de la pròpia unitat organitzativa (humans, pressupostaris, etc.) per implementar el canvi.
· Analitza i modifica les metodologies, els processos de treball i les maneres de fer professionals per adaptar-se a noves situacions (legals, tecnològiques, etc.) i demandes organitzatives o de la ciutadania.
· Fixa objectius de treball associats al canvi definit; en fa el seguiment i dóna feed-back als seus col·laboradors regularment.
· Participa activament en les comissions i els equips de treball creats a l'efecte.
· Aporta recursos de la pròpia unitat organitzativa (humans, pressupostaris, etc.) per implementar el canvi.
· Analitza i modifica les metodologies, els processos de treball i les maneres de fer professionals per adaptar-se a noves situacions (legals, tecnològiques, etc.) i demandes organitzatives o de la ciutadania.
· Fixa objectius de treball associats al canvi definit; en fa el seguiment i dóna feed-back als seus col·laboradors regularment.
Description
Lidera canvis en administracions locals grans amb una complexa xarxa de nivells polítics i directius on cal vèncer importants focus de resistència individuals i organitzatius per a la implantació de projectes de canvi.
Level
4
Tasks
· Comunica, persuadeix i crea aliances sostenibles amb figures rellevants per a l'organització, tan internes com externes.
· Percep les tendències, visualitza nous escenaris i proposa accions de canvi de cara el futur.
· Desenvolupa planificacions complexes i interdependents (de comunicació, de disseny tècnic i organitzatiu, de gestió de recursos humans, etc.) per implantar el canvi.
· Fa partícips els membres rellevants de l'organització en cada una de les fases del procés.
· Percep les tendències, visualitza nous escenaris i proposa accions de canvi de cara el futur.
· Desenvolupa planificacions complexes i interdependents (de comunicació, de disseny tècnic i organitzatiu, de gestió de recursos humans, etc.) per implantar el canvi.
· Fa partícips els membres rellevants de l'organització en cada una de les fases del procés.
28 Recursos formatius
Cooperació al desenvolupament
PDF
Direcció de Relacions Internacionals
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
PDF
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Material en línia
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Organització del treball. Lideratge
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Vídeo
Direcció de Serveis de Formació
Innovació i canvi a l'administració pública
Àudio
Direcció de Serveis de Formació
5 Accions formatives del baf
Presencial
15.00 h
Gerència de Serveis de Biblioteques
Presencial
24.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Presencial + videoformació
24.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat
Presencial
24.00 h
Gerència de Serveis de Feminismes i Igualtat