Vés al contingut
Logo Diputació
LOGO CRAF
Menú principal
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències
  • Recursos i accions
  • Itineraris Formatius
  • Diccionari de competències

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Diccionari de competències
Comprensió interpersonal
Competències qualitatives transversals
Definició

Escoltar i entendre els actes, les idees, plantejaments, pensaments, emocions, sentiments de persones i grups, encara que no s'expressin verbalment o hagin estat parcialment plasmades, generant un clima relacional positiu que faciliti l'actuació professional.

La competencia implica ...
Concepte, elements, possibilitats i límits.
Valors i fonts de motivació humanes.
Actituds en la relació professional: respecte, flexibilitat, compromís, credibilitat i distància emocional. Autoestima i seguretat en un mateix tant personal com professional.
Tècniques d'empatia.
Tècniques de recerca d'informació: l'entrevista i l'art de preguntar.
Tècniques d'assertivitat.
Estil comunicatius (verbals i no verbals) com afavoridors de la comprensió i relació interpersonal.
Estratègies per al desenvolupament d'habilitats socials.
Nivells
Description
Reconeix els valors i els drets dels seu interlocutor com base per a una relació professional constructiva. Es comunica i relaciona correctament amb el seu interlocutor.
Level
1
Tasks
· Actua respectant els trets culturals diferencials que poden condicionar la comunicació i la relació professional
· Emet missatges coherents entre allò que diu, com ho diu i el que fa.
· Sap escollir el mitjà i les formes adequades per comunicar-se segons l'interlocutor.
· Fa preguntes de forma adequada per tal d'obtenir informació
· Adapta la seva actuació professional als els estats d'ànim dels seus interlocutors.
· Sap interpretar amb gran precisió els missatges no verbals del seu interlocutor.
Description
Demostra interès per conèixer a l'altre en profunditat, dissenyant i desenvolupant diferents estatègies orientades a aprofundir en el coneixement de l'altre, i crear una relació de confiança amb el seu interlocutor.
Level
2
Tasks
· Fomenta un clima de relació no defensiva i de cordialitat.
· Transment opinions contraries o crítiques al seu interlocutor sense ferir les seves sensibilitats
· Mostra facilitat per establir i mantenir relacions amb un ampli ventall d'interlocutors.
· Recerca informació, opinió en altres professionals per augmentar el seu coneixement envers el seu interlocutor
· Escolta i entén les idees i posicions dels altres, encara que siguin oposades a les pròpies.
· Dedica temps a escoltar a altres.
· Té en compte les preocupacions dels altres i respecta els seus sentiments
Description
Compren les motivacions dels actes dels seus interlocutors.
Level
3
Tasks
· És receptiu a les opinions i els suggeriments dels altres, intentant, en la mesura del possible, establir una relació bidireccional.
· Explica el motiu de les decisions preses, respecte al interlocutor - usuari, i de les accions que s'han de realitzar.
· Estableix una relació de confiança amb els usuaris, famílies de llarga durada, etc.
· Orienta als interlocutors en el seu procès depresa de decisions, tot i respectant la seva autonomia personal
· Argumenta encertadament, davant de tercers, les actuacions dels interlocutors.
Description
Identifica els elements principals (psicològics, socials, etc) que expliquen els seus sentiments i motivacions.
Level
4
Tasks
· Entén els sentiments i preocupacions a partir dels comportaments que desenvolupen els seus interlocutors, encara que no hagin estat concretament expressades.
· Anticipar-se a les reaccions i als comportaments dels altres.
· Escull l'entorn de comunicació-relació més adequat en funció de la transcedència del missatge a donar i de les possibles reaccions estats dels interlocutors.
· S'anticipa a actuacions negatives dels seus interlocutors i usuaris.
· Assessora a tercers en la seva relació amb el seu interlocutor.

7 recursos i/o accions formatives relacionades

Cuadricula Listado

3 Recursos formatius

La transferència dels aprenentatges i habilitats en l'acompanyament de l'alumnat
Educació
Vídeo
Gerència de Serveis d'Educació
Relació amb les famílies en el període d'adaptació a l'escola bressol municipal
Educació
Vídeo
Gerència de Serveis d'Educació
Una mirada a la gestió de les emocions i als nostres valors
Educació
Vídeo
Gerència de Serveis d'Educació

4 Accions formatives del baf

Comunicació empàtica
Presencial
20.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Gestió de l'estrès en la intervenció policial: Anàlisi de casos
Presencial
12.00 h
Gabinet de Prevenció i Seguretat
Taller d'assertivitat
Presencial
10.00 h
Direcció de Serveis de Formació
Taller d'escolta activa
Presencial
Direcció de Serveis de Formació

Direcció de Serveis de Formació

Travessera de les Corts, 135.

Recinte de la Maternitat - Pavelló Mestral (3a planta).

08028 Barcelona | Tel. 934 049 300

Contacte

Accessibilitat

Logo Diputació