· Conèixer els conceptes bàsics que conformen el rebut de salari i els documents de cotització.
· Identificar els diferents tipus de personal al servei dels ens locals i conèixer les particularitats de retribució i cotització de cada col·lectiu.
· Identificar els instruments de regulació de condicions de treball, de planificació, ordenació i gestió dels recursos humans i saber com determinen les seves retribucions i deduccions.
· Conèixer les obligacions i responsabilitats dels empresaris en relació a la nòmina i la protecció de dades, la LISOS i el Registre Salarial.
· Identificar el marc normatiu i les institucions de referència per a la gestió d'administració de personal.
Definició
Analitzar, definir, planificar i desplegar el conjunt de projectes i d'actuacions que, associats a diferents vectors ambientals i actuant de manera integrada, han de permetre als ajuntaments de la província desplegar al seus municipis programes de gestió ambiental, avaluant-ne els seus resultats.
La competencia implica ...
Marc legal: europeu, nacional i autonòmic. Competències municipals.
Programes d'intervenció per a la millora de la qualitat acústica ambiental.
Avaluacions dels camps electromagnètics (línies elèctriques, antenes de telefonia mòbil, etc.).
Programes d'intervenció per al control de la qualitat de l'aire ambiental.
Control de l'estanquitat de la xarxa urbana d'aigua domiciliària.
Qualitat de les aigües continentals no tractades (fonts, rius, etc.).
Definició i aplicació de criteris mediambientals en els programes d'actuació municipal: sostenibilitat dels espais verds municipals, recollida selectiva porta a porta, gestió del servei de neteja viària, etc.
Projectes europeus ambientals: criteris per a la seva elaboració i fons de finançament.
Coneixement de referències i experiències reeixides municipals en matèria mediambiental.
Nivells


· Saber fer l'emmarcament correcte a la seguretat social dels diferents tipus d'empleats.
· Saber formalitzar la vinculació contractual en cada cas.
· Saber fer el càlcul de la nòmina, cotització i tributació del personal al servei de l'ens local, d'acord amb les especialitats de cada col·lectiu en una situació sense incidències.

· Saber gestionar les incidències relacionades amb la incorporació al lloc.
· Saber gestionar les incidències en el decurs de la prestació.
· Saber gestionar les incidències que afecten en la finalització de la relació.

· Saber gestionar la situació de la IT i de la IP des de la perspectiva de l'ens local (durada, recaiguda, pròrrogues, extinció, control de la prestació, afectació a les substitucions, vacants, reserva de lloc, reingrés, etc).

· Conèixer els recursos i eines que ofereix la CORH, des de la seva vessant virtual, i aprendre a navegar per la seva plana web amb la màxima eficàcia.

· Conèixer les novetats i els aspectes crítics del sistema legal d'incompatibilitats del personal al servei dels Ajuntaments.

· Facilitar el coneixement de la normativa estatal aplicable al personal al servei de les administracions públiques, diferenciant els règims normatius en funció de les diferents classes de personal.

· Tractar continguts i temes d'especial interès i rellevància per als professionals que conformen l'Espai 5.12.
· Formar i capacitar els membres dels espais presencials de la CORH en competències i habilitats d'utilitat per al millor desenvolupament de les seves responsabilitats.
· Enfortir el caràcter relacional de l'Espai 5.12 de la CORH, i promoure el sentiment de pertinença i confiança per compartir informació i crear eines de treball de forma compartida.

· Enfortir el caràcter relacional de la xarxaCORH i promoure el sentiment de pertinença i confiança per compartir informació i crear eines de treball de forma compartida.
· Tractar continguts i temes d'especial interès i rellevància per als professionals que conformen la xarxaCORH.
· Formar i capacitar els membres de l'espai presencial de la CORH en competències i habilitats d'utilitat per al millor desenvolupament de les seves responsabilitats.

· Coneixer l'actualitat normativa i jurisprudencial en matèria de permisos.

· Conèixer les novetats i els aspectes crítics del procés de selecció: la importància de la definició dels instruments de personal plantilla i RLT.

· Conèixer a nivell pràctic els aspectes essencials de negociació de mesa general comuna i adhesió acord comú de condicions.