Acció formativa del BAF
Adolescència, pantalles i drogues des d'una mirada de gènere
Nou
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis Socials
Requisits:
Cap requisit previ
Modalitat:
curs
Canal:
Videoformació
Durada:
10.00 h
| Presencial   0.00 h
| Videoformació   10.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
22
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

· Incorporar la perspectiva de gènere en les seves accions educatives.
·
Acompanyar educativament els consums de drogues en la població adolescent.
· Acompanyar educativament els usos d'entorns digitals en la població adolescent.
· Realitzar un treball d'acompanyament amb la família.

Continguts
Introducció a la perspectiva de gènere.
Construcció de la feminitat i la masculinitat.
Indicadors i lectura de dades amb perspectiva de gènere.
Incorporació de la perspectiva de gènere i de la mirada intereccional en l' acompanyament educatiu.
Perspectiva de gènere i consum de drogues.
Perspectiva de gènere i usos d'entorns digitals.
· Adolescència etapa del cicle vital i característiques.
Usos i addicció.
Significats d'ús de drogues i /o pantalles.
Evolució del consum de drogues: canvis en substàncies i discursos.
Els clubs i associacions de cnsum de cànnabis.
Patrons de consum entre la població adolescent i la influència de la socialització de gènere.
Acompanyament educatiu del consum de drogues amb la incorporació de la perspectiva de gènere.
· Entorns digitals: contextualització.
Que aporten i quins riscos poden tenir.
Influència dels rols de gènere en l'ús de de les eines digitals.
Acompanyament educatiu en l' educació mediàtica amb la incorporació de la perspectiva de gènere.
Eines per a l'acompanyament educatiu a les xarxes socials.
· Eines per a l'acoompanyament educatiu als videojocs.
Videojocs i gamblificació. Violències masclistes als entorns digitals.
El treball amb les famílies.
Pla educatiu a casa.
Pautes per a la intervenció.
Senyals d' alerta.
Coneixament bàsic dels recursos i criteris de derivació.
Recursos per a professionals.
Metodologia d'impartició
La formació combinarà exposicions teòriques amb dinàmiqeus participatives, amb l' objectiu de facilitar la comprensió dels continguts i afavorir-ne la transferència a la pràctica professional.
S' utilitzaran metodologies actives com a debats, vídeo-forums, anàlisis de campanyes, simulacions, role playing, treball de casos i disseny d'accions educatives, per a promoure la reflexió crítica i l' intercanvi d' experiències entre les persones participants.
Metodologia d'avaluació
Assistència 100%.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport operatiu Serveis de benestar social Monitor centre obert Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic joventut Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic salut pública Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves
Tècnic especialista Serveis de benestar social Educador social Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves
Tècnic especialista Serveis de benestar social Infermer Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Metge Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Psicòleg Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Tècnic infància/família/gent gran/inclusió Habilitats en la intervenció professional en els serveis socials
Tècnic especialista Serveis de benestar social Treballador social Programes per al desenvolupament personal i professional dels joves