L'esport ha anat evolucionant de la mà de les principals transformacions socials.
Els campus, casals, colònies, estades, etc. són activitats esportives d'estiu que es fan a tota la demarcació.
Moltes d'aquestes activitats es caracteritzen per ser eines educatives que tenen un gran impacte en un curt espai de temps. Arran de la situació derivada de la COVID-19, han esdevingut una eina pedagògica per afavorir l'adquisició de nous hàbits per part de la població infantil.
Amb l'objectiu de promoure la millora contínua de les activitats esportives d'estiu i amb la voluntat de fer créixer el sistema esportiu local, s'ha volgut treballar en l'anàlisi de les activitats organitzades a la província
Definició
Definir, implantar i avaluar el conjunt de línies d'actuació que, d'acord amb l'estratègia municipal, prèvia anàlisi de la seva àrea d'influència, han de dinamitzar l'activitat turística del municipi, incorporant uns serveis i equipaments amb uns alts estàndards de qualitat de servei, vetllant per la seva sostenibilitat.
La competencia implica ...
Gestió pública del turisme.
Xarxa d'equipaments turístics.
Planificació turística.
Màrqueting turístic.
Impacte del turisme al territori.
Elements que defineixen el turisme sostenible.
Cicles de vida dels equipaments turístics.
Tipologia de projectes de desenvolupament turístic.
Quadre d'indicadors de l'activitat turística.
Nivells
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2818.jpg
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2984.jpg
Aquesta guia pretén donar eines al personal esportiu i altres professionals relacionats amb l'atenció a la infància i l'adolescència per tal de fomentar, a través de l'activitat física i l'esport, l'adquisició d'algunes de les competències emocionals més rellevants encaminades a promoure el benestar dels infants i adolescents en edats compreses entre els 8 i els 18 anys.
Per a cada activitat s'indiquen els objectius, les competències emocionals que es poden treballar, els materials necessaris per dur-la a terme, l'espai on es pot fer l'activitat i el nombre de participants. Per tal de facilitar l'ús de la guia, a l'inici de l'apartat d'activitats s'inclouen uns quadres resum organitzats per competències emocionals i franges d'edat.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2817.jpg
Aquest manual vol ser un recurs per valorar i fer reflexionar als agents esportius dels municipis sobre el valor educatiu de la proposta formativa implementada en la població en edat escolar a través del disseny d'una eina per valorar la capacitat educativa de l'activitat fisicoesportiva en la població en edat escolar.
El manual inclou també unes conclusions on els investigadors i la investigadora reflexionen, a tall de suggeriment, sobre possibles línies futures d'actuació.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2819.jpg
Durant l'any 2020, a causa de la pandèmia de la COVID-19, s'ha viscut una gran crisi sanitària que va obligar a replantejar el nostre dia a dia.
El present manual planteja mesures i recomanacions pràctiques que permetin un marc per al desenvolupament dels esdeveniments esportius amb la finalitat de garantir unes condicions de seguretat i prevenció.
En un primer apartat, trobareu l'anàlisi de risc. A partir d'aquest estudi previ es podrà planificar i executar les mesures i accions de la forma més eficient. A continuació es fa referència a les fases de desenvolupament de l'esdeveniment o activitat esportiva, segons tipologia, tant abans com durant i després.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2820.jpg
Aquest manual pot ajudar a facilitar la inclusió de les persones amb discapacitat quan s'organitzin esdeveniments esportius.
Les observacions i les orientacions són senzilles i al final hi ha un recull d'organitzacions assessores.
Aquest manual aposta fermament per la inclusió de tothom. Les orientacions que s'hi donen són una guia que caldrà anar adequant i adaptant a les necessitats de cada organització i es refereixen tant a l'organització tècnica de l'activitat esportiva com a la comunicació que s'hagi de fer de l'esdeveniment.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Donar a conèixer eines per valorar el nivell de salut i condició física de les persones grans.
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF13242.jpg
·Promoure la formació i l'assessorament per afavorir i aconseguir proporcionar eines als municipis per a desenvolupar activitats esportives amb una mirada inclusiva.
·Facilitar l'accés a ofertes esportives i de lleure a persones amb discapacitat i/o necessitat de suport en les activitats (diversitat funcional).
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
· Adquirir eines pràctiques i estratègiques per incorporar diferents activitats esportives emergents de carrer com la calistènia, el parkour, la dansa, entre altres, a l'oferta esportiva local, reforçant l'impacte social i la qualitat dels serveis municipals.