
· Resoldre els dubtes en l¿aplicació del protocol de prevenció e intervenció davant situacions d'APT.
· Facilitar eines i recursos als professionals dels ajuntaments que intervenen en l'actuació i valoració davant possibles situacions d'APT.
Es pretén que els assistents, un cop finalitzin l'acció formativa, siguin capaços de:
· Adequar el contingut de la informació/comunicació efectuada en les diferents fases i cap a les persones que intervenen en el procés de valoració.
· Gestionar la documentació generada i aplicar adequadament els criteris d'actuació i valoració (confidencialitat, anonimat, privacitat. etc.) així com la gestió de dades recollides.
· Gestionar adequadament el procés de planificació i realització d'entrevistes (citació, realització, documentació resultant, etc.)
· Realitzar un diagnòstic inicial de certesa i de diagnòstic diferencial de la situació.
· Estructurar l'informe de valoració amb els punts clau.
· Treballar les oportunitats de millora detectades en la valoració de la situació.
2. Dubtes en l'aplicació del protocol d'actuació. Connexió amb altres protocols (assetjament sexual/LGBTI). Qui s'encarrega de les actuacions previstes?
Etapes bàsiques en el protocol d'APT:
· Recepció comunicat. Canal de comunicació, "denuncia". Qui pot activar el protocol?
· Fase 0. Contacte sol·licitant (denunciant).
· Fase 1. Entrevista inicial: identificació, diagnòstic diferencial previ (criteris i eines quantitatives/qualitatives). Possibles mesures cautelars.
· Fase 2. "Expedient informatiu": actuacions i valoració de la situació. Documentació (gestió documental, resum/transcripció d'entrevistes) validesa de les proves, planning citacions, etc.
· Fase 3. "Expedient disciplinari".
Aspectes a considerar en l'aplicació del protocol:
· Com s'apliquen els criteris d'actuació? Confidencialitat, privacitat, anonimat, celeritat, no represàlies.
· Quines són les figures implicades en el protocol: servei de PRL (propi/aliè), tècnics externs, comissió d'investigació: com actuar? (quina formació han de tenir). Acompanyament que haurien de tenir.
· Tractament de la comunicació/informació (a realitzar a cada fase), subjectes que hi participen: citacions.
· Atenció a les persones que participen en el procés. Condicions dels espais on es realitzen les actuacions.
3. Avaluació específica. Metodologia: entrevistes (guió/condicions/transcripció...), qüestionaris o d'altres. Què fer amb la documentació?
4. Possibles recomanacions/actuacions cautelars, correctives i de seguiment (també preventives). Oportunitats de millora detectades en la valoració de la situació.
5. Informe de valoració de la situació: punts clau.
També estreballarà:
· Simulació de situacions durant l'actuació del protocol mitjanant rol playing.
· L'anàlisi i reflexió de casos i situacions reals aportats pels mateixos assistents.
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic prevenció riscos laborals | Programes i mesures de prevenció de riscos laborals |
Tècnic especialista | Serveis de suport intern | Tècnic recursos humans | Programes i mesures de prevenció de riscos laborals |