Acció formativa del BAF
La prevenció i l'atenció a l'absentisme escolar a escala local
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Aquesta formació s'adreça a tècnics i tècniques municipals d'educació i agents que intervenen en la detecció i acompanyament d'alumnat en situació o en risc d'absentisme.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

1. Coordinar el treball sobre absentisme escolar amb altres espais i recursos existents, com són els protocols de prevenció i atenció de l'absentisme escolar sempre en el marc de la trajectòria educativa.
2. Aprofundir en els aspectes de la metodologia SLOATE aplicada a l'absentisme que li calgui a l'ens local, en funció de la seva fase de desenvolupament i de les seves necessitats.
3. Concretar les actuacions a fer per tancar el Pla local de prevenció i atenció a les situacions d'absentisme escolar.
4. Definir fórmules de desplegament del Pla local de prevenció i atenció a les situacions d'absentisme escolar.

Continguts
1. L'encaix del pla local de prevenció i atenció a les situacions d'absentisme amb altres espais i actuacions al territori, com les comissions locals d'absentisme o els protocols de prevenció i atenció de l'absentisme.
2. La metodologia SLOATE aplicada a l'absentisme:
a. La dinamització, la gestió i l'impuls de la consolidació dels espais de treball interprofessionals,
b. La detecció i el dimensionament dels col·lectius d'infants i joves en situació i en risc d'absentisme: com i amb qui mirar es dades i eines de registre.
c. L'ecosistema educatiu local en clau de prevenció i d'acompanyament a les situacions d'absentisme.
d. El disseny d'actuacions de prevenció i atenció de la desafecció i l'absentisme: fonamentació teòrica, l'acció d'acompanyament holística, integral i basada en fortaleses.
3. Orientacions per a l'elaboració del Pla local de prevenció i atenció a les situacions d'absentisme escolar.
4. El desplegament del Pla local de prevenció i atenció a les situacions d'absentisme escolar: l'impuls i el sosteniment dels espais de treball interprofessional i l'elaboració i el seguiment dels plans de treball.
Metodologia d'impartició
En cada sessió es farà una breu introducció teòrica combinada amb dinàmiques participatives i intercanvi d'experiències pràctiques.
Metodologia d'avaluació
Les participants respondran al qüestionari de l'aplicatiu gestforma un cop finalitzat el curs.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Tècnic educació Desenvolupament de l'educació local