Acció formativa del BAF
Codocència a l'Escola de Música
Àmbit promotor de la formació:
Gerència de Serveis d'Educació
Requisits:
Formar part del claustre d'una Escola municipal de Música i centres de les arts.
Modalitat:
curs
Canal:
Presencial
Durada:
12.00 h
| Presencial   12.00 h
| Videoformació   0.00 h
| Treball en línia   0.00 h
Nombre de participants:
Mínim 15
| Òptim  
20
| Màxim  
25
Tipus d'acreditació:
Certificat d’assistència
Temàtica:
Descriptor:
Objectius

. Reflexionar sobre els beneficis de la codocència en les aules de música, destacant les sinergies que es poden generar entre docents amb especialitzacions diferents.
. Dissenyar estratègies d'ensenyament col·laboratiu per a contextos musicals específics (cor escènic, orquestra, música i moviment, projectes).
. Desenvolupar habilitats de comunicació i coordinació entre docents per crear un ambient d'aula més eficient i inclusiu.
. Adaptar la codocència a les necessitats d'un grup divers d'alumnes, amb especial atenció a la diversitat funcional i els diferents nivells d'habilitat musical.
. Fomentar la reflexió sobre la pràctica pedagògica mitjançant l'intercanvi d'experiències i la retroalimentació entre els docents.

Continguts
Sessió 1:
. Beneficis de la codocència.
. Estratègies de planificació, coordinació i col·laboració en la codocència.
. Dinàmiques d'aula, lideratge compartit i definició de rols en la codocència.

Sessions 2 i 3:
. Codocència en contextos específics de l'Escola de Música: cor escènic, orquestra, música i moviment, classe de projectes...
. Codocència i suport a la diversitat a l'Escola de Música.
Metodologia d'impartició
Sessions presencials amb una primera part d'exposició del docent combinada amb activitats pràctiques a l'aula.
Metodologia d'avaluació
Els participants hauran d'omplir el qüestionari d'avaluació de l'aplicatiu Gestforma.
Destinataris
Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Tècnic especialista Serveis d'acció ciutadana Professor escola Planificació i programació de la docència